آرايشي

تفاوت تونر و میسلار واتر

تونر و میسلار واتر هر دو جزئی از مراحل روزانه پاکسازی و مراقبت از پوست هستند. برای این که یک پوست فوق‌العاده داشته باشید، باید به پوستتان رسیدگی کنید و از محصولات مراقبت از پوست و پاک‌کننده‌های مناسب استفاده کنید. این مراقبت روزانه به این معنا است که شما هر روز باید با محصولات مناسب نوع و نیاز پوستی خود، صورتتان را بشویید و سپس آبرسانی کنید. مهم نیست پوسستان چرب هست یا خشک؛ رسیدگی و مراقبت از پوست صورت به طور روزانه برای هر نوع پوستی امری واجب و حیاتی است.

برای اینکه با هر یک بیشتر آشنا شوید، ابتدا به صورت مختصر توضیح خواهیم داد که هر کدام چه محصولاتی هستند. سپس به تفاوت میان آن دو اشاره خواهیم کرد.

میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟

میسلار واتر یک نوع محلول مبتنی بر آب است که مواد آرایشی را از روی صورت پاک می‌کند. ترکیبات اصلی در این محلول‌‌ها تقریبا یکسان بوده و شامل آب تصفیه شده، مرطوب‌کننده و مواد دیگری که آرایش را در خود حل می‌کنند هستند. میسلار واتر آرایش صورت را پاک و پوست را تمیز می‌کند. بعضی از میسلار واترها برای پاک کردن آرایش چشم هم مناسب هستند. این محلول می‌تواند جایگزین انواع پاک کننده های آرایشی از جمله روغن‌ها و دستمال مرطوب باشد. میسلار واترها برای همه پوست‌ها قابل استفاده هستند. فقط کافیست تا در هنگام خرید به اطلاعات درج شده روی محصول توجه کنید و میسلار واتر مناسب پوست خود را تهیه کنید.

فواید این محلول پاک‌کننده جادویی چیست؟

  •       هیچ ردی از چربی، مواد شیمایی مضر یا ترکیبات صابونی بر روی پوست باقی نمی‌ماند.
  •       باعث قرمزی، سوزش و سرازیر شدن اشک از چشم شما نمی‌شود.
  •       ترکیب آب، گلیسیرین و مولکول‌های چربی دوست میسل، ایده‌آل برای پوست‌های حساس است.
  •       عدم وجود الکل و جلوگیری از خشکی و التهاب پوست صورت
  •       پخش نشدن مواد آرایشی بر روی پوست و صرفه‌جویی در وقت
  •       پاک‌کننده‌ای کاملا ملایم و بدون ضرر برای هر پوستی
  •       عدم نیاز به آبکشی بعد از استفاده

از میسلار واتر چگونه استفاده کنیم؟

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان پوست و زیبایی، پوست صورت هر فردی در طول روز باید دو بار به صورت کامل پاکسازی شود؛ اول صبح و شب قبل از خوابیدن. این همان نکته مهمی است که اکثر بازیگران و افراد مشهور رعایت کرده و حتی در ششمین دهه از زندگی خود نیز پوست شاداب و سالمی دارند.

اگر در طول روز صورتتان را آرایش کرده‌اید، شب و قبل از خوابیدن باید آن را از روی پوست صورت خود پاک کنید. خودتان را با جملاتی مانند «فقط یه آرایش ساده‌ است» گول نزنید! چه ساده و چه یک میکاپ چند مرحله‌ای، پوست شما نیاز به پاکسازی دارد. علاوه بر این، اگر پیش از خوابیدن بر روی صورت خود از سرم صورت، لوسیون و یا هر نوع ماده دیگری استفاده کرده‌اید، باید پس از بیدار شدن اولین کاری که می‌کنید شستن پوست صورتتان باشد.

روش مصرف میسلار واتر این گونه است که مقداری از مایع را روی پد آرایشی از جنس کتان یا پنبه بریزید و به آرامی به کل صورت خود بمالید. همان طور که در بخش قبل گفتیم، بعضی از میسلار واترها برای دور چشم هم مناسب هستند و می‌توانید به کمک آنها آرایش چشمتان را پاک کنید. فقط کافی است هنگام خرید به برچسب آن دقت کنید.

تونر چیست و چه کاربردی دارد؟

وظیفه اصلی تونر، تمیز کردن صورت و تنظیم PH پوست بعد از پاک کردن آرایش و شستن صورت با شوینده مناسب است. وقتی شما صورت خود را با شوینده میشویید، پوست آن از حالت اسیدی خود خارج می‌شود. تونر پوست را به حالت طبیعی خود برمی‌گرداند و باعث رطوبت آن می‌شود. در بعضی موارد باعث بسته شدن منافذ باز صورت هم می‌شود. مرحله بعد از تونر، آبرسانی و تغذیه پوست صورت با کرم‌های مرطوب کننده و سرم‌های مراقبتی است. برای استفاده از تونر مانند میسلار واتر به پدهای کتان آرایشی احتیاج دارید. مقداری از آن را روی پد بریزید و به آرامی به کل صورت بکشید. خواهید دید که حتی بعد از شستن صورت هم، مقداری آلودگی روی پوست شما وجود دارد. بعد از زدن تونر نیازی نیست صورت را آبکشی کنید. تونرها انواع مختلفی دارند که در این قسمت به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم:

تونرهای لایه‌بردار:

خیلی از افراد علاقه‌ی زیادی به تونرهای لایه‌بردار دارند. این تونرها دارای خاصیت اسیدی هستند و از موادی مانند گلیکولیک، لاکتیک و سالیسیلیک اسید تشکیل شده است. تونرهای لایه‌بردار، برای پوست‌های معمولی تا چرب و پوست‌های مستعد آکنه مناسب هستند. البته برخی تونرهای حاوی لاکتیک اسید بسیار آبرسانند و مناسب انواع پوست هستند. این تونرها به از بین بردن لایه مرده سطح پوست کمک می‌کنند. به دلیل حساس شدن پوست پس از استفاده از تونر لایه‌بردار بهتر است از این محصولات شب‌ها استفاده کنید.

تونرهای آبرسان:

تونرهای آبرسان، آرامش‌بخش، مرطوب‌کننده و طراوت‌بخش هستند و خستگی پوست را از بین می‌برند. اگر شما پوست نرمال تا خشک دارید استفاده از این تونرها بسیار توصیه می‌شود. قبل از این که مرطوب کننده یا ضد آفتاب بزنید، از تونرهای آبرسان استفاده کنید.

تونر درمانی:

تونرهایی هم وجود دارند که علاوه بر کارایی اصلی خود، برای رفع برخی از مشکلات پوستی استفاده می‌شوند. تونرهای روشن‌کننده، التیام‌بخش و ضد چین‌وچروک جز این تونرها هستند. به طور مثال در تونرهای التیام‌بخش از عصاره گیاهانی که باعث التیام و آرامش پوست می‌شوند استفاده می‌کنند. اگر پوست حساسی دارید، این تونرها گزینه خوبی برای شما هستند.

تفاوت تونر و میسلار واتر

تفاوت تونر و میسلار واتر مربوط به کاربرد آنها می‌شود. میسلار واتر محلولی بر پایه آب بوده و وظیفه آن پاک کردن آرایش از روی صورت است. اما میسلار واتر به تنهایی برای پاک کردن صورت کافی نیست. در مرحله دوم لازم است که صورتتان را با شوینده بشویید. تونرها برای برگرداندن حالت اسیدی پوست و تنظیم PH آن استفاده می‌شوند. علاوه بر این، تونرها می‌توانند کارهای دیگر مانند آبرسانی، لایه‌برداری و روشن‌کنندگی هم انجام دهند.

زمان مصرف میسلار واتر و تونر

همان طور که گفتیم میسلار واتر و تونر دو محصول مراقبتی پوست هستند و هر شخص برای روتین پوستی کامل احتیاج دارد تا دو بار در روز مراقبت را انجام دهد. اما اگر آرایش ندارید، احتیاج به استفاده از میسلار واتر ندارید. از میسلار واتر برای اولین مرحله پاکسازی پوست آرایش شده استفاده می‌شود. مرحله دوم آن شستشو با یکی از انواع شوینده صورت به همراه آب است. پس از شستن صورت، زمان به کارگیری تونر خواهد بود. با توجه به اینکه باید دو بار درروز صورت خود را بشویید، پس دوبار هم به تونر احتیاج خواهید داشت.

میسلار واتر یا تونر؟ کدام کاربردی‌تر است؟

از آنجایی که هم میسلار واتر و هم تونر برای تمیز‌کردن و مراقبت پوست صورت به کار می‌روند، این سوال برایمان پیش می‌آید که بالاخره کدام کاربردی‌تر است؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد کاربرد و تفاوت تونر و میسلار واتر دادیم، حتما متوجه شده‌اید که کاربرد این دو محصول کاملا متفاوت است و هیچ کدام نمی‌توانند جای دیگری را بگیرند. حتی زمان استفاده از آنها در روتین پوستی هم با یکدیگر متفاوت است. اما اگر فردی هستید که به هیچ عنوان آرایش نمی‌کنید، تنها خرید تونر برای شما کافی خواهد بود. چرا که میسلار واتر فقط برای پاک‌کردن آرایش به کار می‌رود. در نهایت توجه داشته باشید که این محصولات زمانی کاربردی محسوب می‌شوند که مناسب پوست شما باشند. خرید و استفاده از محصولات بدون در نظر گرفتن نوع پوست، نه تنها کمکی به مراقبت از پوست شما نمی‌کند، بلکه ممکن است آن را دچار مشکل کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *